PRIVACY STATEMENT HUDSON’S BAY NEDERLAND

1. Gebruik van persoon gegevens 

In dit hoofdstuk beschrijven wij per dienst voor welke doeleinden Hudson’s Bay welke persoonsgegevens gebruikt.

Website

Als u de website van Hudson’s Bay bezoekt via Hudsonsbay.nl (de “Website”), verzamelen wij een aantal gegevens om u goed van dienst te kunnen zijn.

Als u een online bestelling wilt doen zonder een account aan te maken, vragen wij u gegevens in te vullen die wij nodig hebben voor het afhandelen van de bestelling en om contact met u te hebben over uw bestelling:

naam, adres, bezorgadres, betaalgegevens, e-mailadres en telefoonnummer

U kunt op de Website een account aanmaken, zodat u bij uw volgende bezoek alleen hoeft in te loggen en niet opnieuw uw gegevens hoeft op te geven. Als u Club Hudson’s Bay member bent, kunnen we u via uw account op de Website herkennen als member. Om een account aan te maken moet u een e-mailadres en een wachtwoord opgeven. In uw account worden uw online bestellingen opgeslagen zodat u die altijd terug kunt vinden. Als u dat wilt, kunt u extra informatie aan uw account toevoegen, zoals uw favoriete merken, uw maten en uw verjaardag. U kunt uw account beheren via de Website en de Hudson’s Bay App (hierna de “App”).

Op de Website kunt u zich aanmelden voor de e-mail nieuwsbrief van Hudson’s Bay. U ontvangt de nieuwsbrief automatisch als u een account hebt, tenzij u zich hebt afgemeld. Nieuwsbrieven voor klanten met een account zijn zoveel mogelijk gepersonaliseerd op basis van de informatie in uw account en overige beschikbare informatie over u, zoals informatie uit de App. Mogelijk zal aan klanten met een account sporadisch ook informatie via Whatsapp of andere berichtdiensten worden verzonden. U kunt zich altijd afmelden voor communicatie van Hudson’s Bay via de link onderaan elk ontvangen bericht of via uw account. U kunt zich niet afmelden voor berichten die nodig zijn voor de afhandeling van bestellingen en andere noodzakelijke berichten. Om onze diensten te optimaliseren, wordt het gebruik van onze communicatie geanalyseerd.

Op de Website is een chatfunctie beschikbaar voor vragen aan onze klantenservice. Lees meer in het hoofdstuk over onze klantenservice.

Via de Website kunt u zich aanmelden voor events van Hudson’s Bay of onze partners. U moet hiervoor inloggen op uw account en uw e-mailadres opgeven. Indien u iemand mee wilt nemen naar het event, hebben wij ook het e-mailadres van uw gast nodig om hem/haar te informeren over het event.

Om de Website te laten werken hebben wij bepaalde informatie nodig. Deze informatie bestaat uit uw IP-adres (het nummer van uw computer dat het mogelijk maakt uw computer te herkennen), het type browser (het computerprogramma om internetpagina’s mee te kunnen bekijken), het besturingssysteem dat u gebruikt, de pagina’s die u op onze Website bezoekt. Ook maken wij gebruik van  de volgende cookies:

Google Analytics. Wij hebben hiertoe een bewerkersovereenkomst gesloten met Google, geven niet uw volledige IP-adres door aan Google, hebben “gegevens delen” uitgezet en maken geen gebruik van andere Google-diensten in combinatie met Google Analytics cookies.
Facebook pixel, een zogenaamde tracking cookie van Facebook. Hiermee kunnen wij de doelgroepen voor onze advertentiecampagnes op Facebook meten, optimaliseren en ontwikkelen.

Wij zijn voortdurend bezig om onze diensten en producten te optimaliseren en vernieuwen. De persoonsgegevens die wij via onze Website verkrijgen, gebruiken wij daarom voor analysedoeleinden en om de Website te beveiligen, aan te passen en te verbeteren.

Club Hudson’s Bay

Hudson’s Bay biedt haar klanten de mogelijkheid member te worden van Club Hudson’s Bay, het  loyalty-programma van Hudson’s Bay. Via Club Hudson’s Bay spaart u door middel van aankopen punten die kunnen worden ingezet om bepaalde voordelen te krijgen,  zoals vouchers voor speciale aanbiedingen en gepersonaliseerde communicatie. Ook ontvangt u als member uw kassabonnen digitaal per e-mail en in de App. U kunt uw membership beheren via de Website of de App. Om member te worden van Club Hudson’s Bay hebt u een account nodig, dat u online of via de App kunt aanmaken en beheren. Als u zich aanmeldt voor Club Hudson’s Bay geeft u daarnaast uw naam, geboortedatum en geslacht op.

Als je jonger bent dan 16 jaar heb je toestemming van je ouders of wettelijk vertegenwoordigers nodig om Club Hudson’s Bay member te worden.

Als u als Club Hudson’s Bay member punten wilt sparen voor uw online aankopen, logt u in op uw account. In de winkel spaart u punten als u bij de kassa uw Club Hudson’s Bay pasje laat zien of uw Key Card in de App.

Als u een Club Hudson’s Bay member bent, wordt uw online en offline bestelgeschiedenis en uw puntensaldo in uw account opgeslagen. Beschikbare informatie over u, zoals interesses, merken, informatie uit uw account en beschikbare informatie over het gebruik van onze diensten wordt aan uw membership gekoppeld. We gebruiken deze informatie voor het personaliseren van communicatie en aanbiedingen en om onze diensten te verbeteren en te analyseren.

Hudson’s Bay App

Met de App kunt u uw account en uw Club Hudson’s Bay-membership beheren, online aankopen doen en extra informatie krijgen over de diensten en producten van Hudson’s Bay. De App biedt verschillende aanvullende functionaliteiten, zoals contact met de klantenservice, een inbox voor communicatie van Hudson’s Bay, het zoeken van de dichtstbijzijnde winkel, het beheren van uw punten en vouchers en het gebruiken van de Key Card. U kunt de App ook gebruiken zonder in te loggen op uw account. Een aantal functionaliteiten zal dan niet beschikbaar zijn.

De App maakt gebruik van cookies om uw ervaring van onze diensten te optimaliseren, informatie voor u te personaliseren, u te herkennen bij een volgend bezoek en om u ook via andere kanalen aanbiedingen te kunnen doen. Meer informatie hierover leest u hierboven in het hoofdstuk over de website.

Als u een account hebt en daarvoor toestemming hebt gegeven tijdens het downloaden van de Hudson’s Bay App, kunt u pushberichten ontvangen met informatie over de diensten en producten van Hudson’s Bay, bijvoorbeeld over events en aanbiedingen. U kunt deze mogelijkheid uitzetten in de instellingen van uw App.

U kunt de App gebruiken om herkend te worden als Club Hudson’s Bay member in de Hudson’s Bay winkels door uw Key Card te laten scannen. Ook kunt u in de App aangeven dat u uw locatiegegevens wilt delen met Hudson’s Bay als u in een winkel bent en de bluetooth-functie op uw telefoon of tablet aan hebt staan. U kunt dan gebruik maken van onze instore navigatie en wij kunnen u, indien gewenst, pushberichten sturen wanneer u in de winkel bent.

Wij zijn voortdurend bezig om onze diensten en producten te optimaliseren en vernieuwen. De persoonsgegevens die wij via de App verkrijgen, gebruiken wij daarom voor analysedoeleinden en om de App te beveiligen, aan te passen en te verbeteren en om de communicatie en aanbiedingen voor u te personaliseren.

Bezoek aan de winkel

We willen u graag zo goed mogelijk van dienst zijn in onze winkels. U kunt onze winkels natuurlijk altijd bezoeken zonder uzelf kenbaar te maken en zonder dat wij persoonsgegevens van u verwerken.

Als we weten wanneer u in onze winkel bent, kunnen we u extra van dienst zijn. We kunnen dan bijvoorbeeld in uw bestelhistorie zien wat voor maat kledingstuk u eerder hebt gekocht. Ook worden er punten toegekend aan uw aankopen als we u als Club Hudson’s Bay member herkennen en kunnen we u extra aanbiedingen doen. We herkennen u, als u dat wilt, op de volgende manieren in onze winkels:

Als u uw Key Card in de App laat scannen;
Als u zich bij de kassa meldt met een Club Hudson’s Bay member-pasje;

Als u in de App toestemming hebt gegeven voor het gebruik van uw locatie, dan kunt u gebruik maken van onze instore navigation. Wij gebruiken dan de locatiegegevens van uw telefoon ook om te analyseren welke delen van onze winkel druk worden bezocht en om u, desgewenst, pushberichten te sturen.

Als u daar prijs op stelt en als u daarvoor in aanmerking komt, kunt u aan een vaste verkoper worden gekoppeld. Deze verkoper is op de hoogte van uw interesses en voorkeuren en kan u als eerste informeren over producten of diensten waar u mogelijk in geïnteresseerd bent en u helpen als u in de winkel bent. De verkoper krijgt daartoe toegang tot de gegevens die in uw account zijn opgeslagen.

Alle Hudson’s Bay winkels zijn op verschillende plaatsen voorzien van camera’s voor de beveiliging van onze klanten en ons personeel, de beveiliging van onze gebouwen, het bewaken van de producten in onze winkels en het vastleggen van incidenten. Indien daar gegronde redenen voor zijn, kunnen camerabeelden voor onderzoek worden verstrekt aan politie en justitie. De camera’s zijn duidelijk zichtbaar in de winkels en u wordt over het gebruik daarvan geïnformeerd op plaatsen waar u de winkel binnenkomt. Camerabeelden worden na maximaal vier weken verwijderd, danwel na afhandeling van eventuele incidenten.

Sociale media

U kunt Hudson’s Bay vinden op verschillende sociale media, zoals Twitter, Instagram en Facebook. U kunt via sociale media contact opnemen met onze klantenservice.

Als u ons volgt via sociale media, krijgen we mogelijk toegang tot een deel van uw profielgegevens. We kunnen deze gegevens gebruiken om contact met u op te nemen.

Als u informatie over Hudson’s Bay deelt via sociale media kunnen uw gegevens zichtbaar worden via die sociale media. Hudson’s Bay volgt ook zelf sociale media kanalen en kan op die manier toegang krijgen tot gegevens op sociale media over u of op berichten over Hudson’s Bay reageren.

Hudson’s Bay maakt gebruik van de (marketing)diensten van sociale media, zoals Facebook. Wij kunnen gegevens verstrekken zodat deze partijen weten wie ze wel of niet moeten benaderen voor marketingacties van Hudson’s Bay. Hiervoor wordt gebruik gemaakt van een techniek om gegevens te delen zonder de gegevens openbaar te maken (hashing).

Gegevens die wij via sociale media verkrijgen, kunnen wij ook gebruiken om onze diensten en producten te verbeteren en te analyseren en om communicatie met u en aanbiedingen voor u te personaliseren.

Klantenservice

Onze klantenservice helpt u graag zo goed en snel mogelijk. Als u contact opneemt met onze klantenservice, vragen wij u mogelijk om bepaalde contactgegevens (zoals naam, adres, e-mailadres en/of telefoonnummer) op te geven. Wij gebruiken deze gegevens om uw vraag af te handelen en ter verbetering van onze diensten.

Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te zijn is het mogelijk dat wij vragen die wij per e-mail ontvangen, beantwoorden via andere beschikbare contactgegevens zoals Facebook Messenger of Whatsapp.

Op de Website van Hudson’s Bay is een chatfunctie beschikbaar voor vragen aan onze klantenservice. Door middel van cookies kunnen wij zien of iemand die onze Website bezoekt langere tijd op dezelfde pagina blijft. Wij kunnen in zo’n geval de chatfunctie gebruiken om te vragen of onze klantenservice behulpzaam kan zijn. Als u ingelogd bent op uw account en contact hebt met de klantenservice via de chatfunctie, slaan wij het incident op om u later beter van dienst te kunnen zijn.

Klantonderzoek

Als wij over uw contactgegevens beschikken, kunnen we u uitnodigen om mee te doen aan een klantonderzoek. Als u hier geen uitnodigingen meer voor wilt ontvangen, kunt u zich afmelden via de link onderaan de uitnodiging.

Informatie die u verstrekt in klantonderzoeken wordt anoniem verwerkt. Alleen indien u zelf aangeeft dat u er prijs op stelt dat er contact met u wordt opgenomen, zullen wij dat doen.

Deelnemen aan acties

Als u deelneemt aan een actie of event, wordt u gevraagd contactgegevens en mogelijk aanvullende gegevens op te geven. Deze informatie wordt gebruikt om de betreffende actie uit te voeren en om u communicatie over de diensten en producten van Hudson’s Bay te zenden.

2. Gebruik persoonsgegevens door derden

Hudson’s Bay kan uw gegevens delen met Europese ondernemingen binnen de Hudson’s Bay Group.

Voor het overige worden uw persoonsgegevens alleen in de volgende gevallen met derde partijen gedeeld:

  • met uw uitdrukkelijke toestemming;
  • met partijen die voor Hudson’s Bay als bewerker optreden in de zin van de Wet bescherming persoonsgegevens;
  • als Hudson’s Bay op juridische gronden verplicht is om uw gegevens te verstrekken;
  • in verband met de (mogelijke) verkoop van (onderdelen van) Hudson’s Bay aan een andere partij.

3. Rechten

U hebt recht op inzage in uw opgeslagen gegevens en u hebt het recht om deze gegevens te corrigeren, blokkeren of wissen. Ook hebt u het recht bezwaar te maken tegen het gebruik voor uw persoonsgegevens voor direct marketing doeleinden.

 

Uw toestemming voor gebruik van uw persoonsgegevens voor bepaalde doeleinden kunt u te allen tijde intrekken.

Dergelijke verzoeken kunt u sturen aan info@hudsonsbay.nl.

4. Overdracht onderneming

Hudson’s Bay kan haar onderneming / haar diensten overdragen aan een derde partij. In dat geval zullen ook uw persoonsgegevens worden doorgegeven aan de betreffende partij. We zullen u hierover tijdig vooraf informeren. Indien u onze diensten daarna niet wilt blijven gebruiken, kunt u ons verzoeken uw gegevens te verwijderen.

5. Bewaartermijnen

Persoonsgegevens worden niet langer bewaard dan noodzakelijk is voor het doeleinde waarvoor zij zijn verzameld of worden verwerkt. 

6. Doorgifte naar landen buiten de EU

Uw gegevens worden door Hudson’s Bay in de EU opgeslagen. Indien derde partijen die ten behoeve van ons gegevens verwerken uw gegevens doorgeven naar landen buiten de EU kan het niveau van het recht op bescherming van persoonsgegevens lager zijn dan in de EU. Door het gebruik van de diensten van Hudson’s Bay geeft u toestemming voor de doorgifte van uw persoonsgegevens buiten de EU.

7. Externe hyperlinks op onze Website

Om u zo volledig mogelijk van dienst te kunnen zijn, vindt u op onze Website ook hyperlinks naar websites van derden. Wij hebben op geen enkele wijze invloed op de inhoud en de vormgeving van de websites van andere aanbieders. Onze privacyverklaring is dan ook niet op deze websites van toepassing.

8. Beveiliging

Hudson’s Bay neemt passende technische en organisatorische maatregelen om uw persoonsgegevens te beveiligen. 

9. Wijziging van de privacyverklaring

Hudson’s Bay behoudt zich het recht voor deze privacyverklaring te wijzigen. Zorg ervoor dat u bij elk gebruik van onze diensten op de hoogte bent van de op dat moment geldende privacyverklaring. Van belangrijke wijzigingen zullen wij u op de hoogte stellen.

10. Contactgegevens betreffende privacyverklaring

Vragen betreffende gegevensbescherming kunt u richten aan info@hudsonsbay.nl.