Mijn verlanglijsten Verlanglijsten
0,00 Winkelmand

Retourneren

Retourneren is gratis, eenvoudig en duurzaam. De retourkosten zijn voor onze rekening, je mag jouw webshopbestelling ook retourneren in de warenhuizen en de doos is herbruikbaar voor retour. Bekijk voor meer informatie onze algemene retourvoorwaarden.


Algemene retourvoorwaarden

Algemene retourvoorwaarden

De bedenktermijn is 30 dagen. Dit geldt vanaf de datum dat je het pakket hebt ontvangen of gekocht in het warenhuis.

Voorwaarden voor retour:

  • Retouren dienen ongebruikt en in originele staat - mits redelijkerwijs mogelijk - te zijn.
  • Een retour moet ongedragen zijn en voorzien van de originele etiketten en labels, indien rederlijkerwijs mogelijk.
  • Bij beschadigde en/of incomplete items wordt waardevermindering in rekening gebracht.
  • Een verzilverde Hudson's Bay-gift card is uitgesloten van retour. 

Vanzelfsprekend mag je items passen voordat je besluit over te gaan tot retourneren. Om te voldoen aan de retourvoorwaarden, raden we aan schoenen te passen op een zachte ondergrond, zoals een kleed of een tapijt. Kleding kun je het beste passen in een ruimte met een neutrale geur.
Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Items die vanuit hygiënisch oogpunt verzegeld verkocht worden, kunnen niet geretourneerd worden indien de verzegeling is verbroken. Items die vaak verzegeld worden verkocht zijn:

  • Badkleding
  • Bepaalde sieraden, zoals oorbellen en piercings
  • Cosmetica
  • Koptelefoons en oordoppen
  • Ondermode

Als je wilt afzien van de koop, kun je dat binnen de bedenktermijn van 30 schriftelijk kenbaar maken, bijvoorbeeld via het herroepingsformulier(dit is niet verplicht). Indien je ons vooraf op de hoogte hebt gebracht van de retour, heb je vanaf dat moment 14 dagen om de item(s) te retourneren. 

Retourneren warenhuisaankoop

Warenhuisaankopen kun je binnen 30 dagen in elk warenhuis in Nederland ruilen of retourneren, met je digitale aankoopbewijs of kassabon.

De waarde van retour wordt terugbetaald op de manier zoals de aankoop gedaan is. Bij betaling per pin wordt het retourbedrag gestort op de bankrekening waar mee je je aankoop hebt gedaan. Deze terugbetaling ontvang je binnen een geschatte termijn van 1-3 werkdagen.

RETOURNEREN WARENHUISAANKOOP (BESTELD VIA TABLET)

Aankopen die via een tablet in een warenhuis zijn besteld en betaald, kunnen op twee manieren geretourneerd worden:

 

Post:

  • In het pakket vind je het retourformulier.
  • Vul het retourformulier in en voeg het toe aan het pakket.
  • Geef het afgesloten pakket af bij een PostNL-vestiging.
  • Bewaar je geld voor iets leuks. De retourkosten zijn voor onze rekening.

 

Warenhuis:

  • Geef het pakket en ingevulde retourformulier af bij Click & Collect in één van de warenhuizen.
  • Op het retourformulier staat een QR-code. Daarmee scant Click & Collect jouw pakket. 

 

Terugboeken van het aankoopbedrag:

Wanneer je je bestelling retourneert in een warenhuis, wordt het bedrag teruggestort via dezelfde betaalmethode als waar de bestelling mee is betaald. (Let op: ook hetzelfde bankrekeningnummer).

Wanneer je je bestelling retourneert via PostNL, ontvang je het betaalde bedrag terug van ons via een gift card. We sturen deze digitaal per e-mail naar je toe.

Dit kan tot ongeveer 14 dagen in beslag nemen.

Retourneren webshopaankoop

Een webshopaankoop kun je op twee manieren retourneren. Via de post of via één van de warenhuizen.

Post:

  • In het pakket vind je het retourformulier.
  • Vul het retourformulier in en voeg het toe aan het pakket.
  • Geef het afgesloten pakket af bij een PostNL-vestiging.
  • Bewaar je geld voor iets leuks. De retourkosten zijn voor onze rekening. Uiteraard kun je de producten ook via een andere vervoerder retourneren. De kosten zijn dan wel voor jou. Retouradres: Hudson's Bay, Antwoordnummer 55040, 3640 VB Mijdrecht

Warenhuis:

  • Geef het pakket en ingevulde retourformulier af bij Click & Collect in één van de warenhuizen.
  • Op het retourformulier staat een QR-code. Daarmee scant Click & Collect jouw pakket. 

Terugboeken van het aankoopbedrag:

Het duurt ongeveer 14 dagen voordat het aankoopbedrag, inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending, is teruggeboekt vanaf het moment dat wij op de hoogte zijn gebracht van je voornemen om de aankoop ongedaan te maken. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we items retour hebben ontvangen, of tot het moment dat je hebt aangetoond deze te hebben opgestuurd. Het geld wordt teruggeboekt naar de betaalmethode waarmee de bestelling is geplaatst. Zodra jouw retour is verwerkt, ontvang je een bevestigingse-mail.

Retourformulier kwijt?

Formulier kwijt? Geen probleem.
Neem contact op met ons Contact Center. Zij zorgen ervoor dat je een nieuw retourformulier krijgt.

 

Defect, verkeerd of incompleet artikel
Defect, verkeerd of incompleet artikel

Als één of meerdere items defect defect, verkeerd of incompleet is/zijn, raden we aan om contact op te nemen met het Contact Center.

Dit geldt voor zowel warenhuis- als webshopaankopen.
EEN (DEELS) GEANNULEERDE BESTELLING

Helaas komt het soms voor dat een artikel niet meer leverbaar is. Indien een deel van je bestelling of je gehele bestelling geannuleerd is, ontvang je daarover bericht van ons per e-mail.

Het kan tot ongeveer viertien dagen in beslagen nemen, voordat het aankoopbedrag is teruggestort. Het bedrag wordt teruggestort via dezelfde betaalmethode als waar de bestelling mee is betaald. (Let op: ook hetzelfde bankrekeningnummer).

Indien je gebruik hebt gemaakt van een gift card, ontvang je het bedrag dat je hebt betaald terug op een nieuwe gift card. We sturen deze digitaal per e-mail naar je toe.

Indien je gebruik hebt gemaakt van een kortingscode, komt deze te vervallen. We vergoeden het bedrag dat je aan ons hebt betaald.