0 artikelen Mijn verlanglijst Verlanglijst
0 artikelen 0,00 Winkelmand

Retourneren

Retourneren is gratis, eenvoudig en duurzaam. De retourkosten zijn voor onze rekening, je mag jouw webshopbestelling ook retourneren in de warenhuizen en de doos is herbruikbaar voor retour.

Algemene retourvoorwaarden

Algemene retourvoorwaarden

De bedenktermijn is 30 dagen. Dit geldt vanaf de datum dat je het pakket hebt ontvangen of gekocht in het warenhuis.

Voorwaarden voor retour:

  • Retouren dienen ongebruikt en in originele staat - mits redelijkerwijs mogelijk - te zijn.
  • Een retour moet ongedragen zijn en voorzien van de originele etiketten en labels.
  • Bij beschadigde en/of incomplete items wordt waardevermindering in rekening gebracht.
  • Een Hudson's Bay-gift card is uitgesloten van retour. 

Vanzelfsprekend mag je items passen voordat je besluit over te gaan tot retourneren. Om te voldoen aan de retourvoorwaarden, raden we aan schoenen te passen op een zachte ondergrond, zoals een kleed of een tapijt. Kleding kun je het beste passen in een ruimte met een neutrale geur. 

Items die vanuit hygiënisch oogpunt verzegeld verkocht worden, kunnen niet geretourneerd worden indien de verzegeling is verbroken. Items die vaak verzegeld worden verkocht zijn:

  • Badkleding
  • Bepaalde sieraden, zoals oorbellen en piercings
  • Cosmetica
  • Koptelefoons en oordoppen
  • Ondermode

Als je wilt afzien van de koop, kun je dat binnen de bedenktermijn van 30 schriftelijk kenbaar maken, bijvoorbeeld via het herroepingsformulier(dit is niet verplicht). Indien je ons vooraf op de hoogte hebt gebracht van de retour, heb je vanaf dat moment 14 dagen om de item(s) te retourneren. 

Retourneren warenhuisaankoop

Warenhuisaankopen retourneer je in het warenhuis waar je het artikel hebt gekocht. 

Retourneren webshopaankoop

Een webshopaankoop kun je op twee manieren retourneren. Via de post of via één van de warenhuizen.

Post

  • In het pakket vind je het retourformulier.
  • Vul het retourformulier in en voeg het toe aan het pakket.
  • Geef het afgesloten pakket af bij een PostNL-vestiging.
  • Bewaar je geld voor iets leuks. De retourkosten zijn voor onze rekening.

Warenhuis

  • Geef het pakket en ingevulde retourformulier af bij Click & Collect in één van de warenhuizen.
  • Op het retourformulier staat een QR-code. Daarmee scant Click & Collect jouw pakket. 
Retourformulier kwijt?

Geen probleem. Een nieuw retourformulier download je via Mijn Account. Heb je geen account? Ook geen probleem. Neem contact op met het Contact Center, dan zorgen we dat je een nieuw retourformulier krijgt. 

Terugboeken aankoopbedrag

Het duurt ongeveer vijf werkdagen voordat het aankoopbedrag is teruggeboekt vanaf het moment dat wij op de hoogte zijn gebracht van je voornemen om de aankoop ongedaan te maken. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we items retour hebben ontvangen, of tot het moment dat je hebt aangetoond deze te hebben opgestuurd. Het geld wordt teruggeboekt naar de betaalmethode waarmee de bestelling is geplaatst. Zodra jouw retour is verwerkt, ontvang je een bevestigingse-mail.

Ruilen

Ruilen

Ruilen is mogelijk binnen 30 dagen na aankoop van je item(s) en kan via één van de warenhuizen of via de webshop. 
 

Ruilen in één van de warenhuizen:

  • Neem het item mee naar het warenhuis. Dit hoeft niet het warenhuis te zijn waar je het item hebt gekocht. Als een ander warenhuis handiger is om te ruilen, mag dat daar ook.
  • Neem de aankoopbon mee. 
    Tip: Er is een digitale bon beschikbaar via Mijn Account.
  • Ruil je item bij Click & Collect. 

Ruilen via de webshop:

  • Ruilen verloopt via het retourformulier.
  • Geef op het retourformulier aan waar je het item voor wilt ruilen, zoals een andere maat of kleur.
  • Verstuur het naar het adres dat op het retourformulier staat.
  • Het duurt ongeveer één week voordat je het nieuwe item ontvangt.

Voorwaarden ruilen

Een item ruilen is toegestaan, mits deze:

  • In originele staat is.
  • Voorzien is van de originele kaartjes en labels.
  • Ongedragen is.

Vanzelfsprekend mag je items passen voordat je besluit over te gaan tot ruilen. Om te voldoen aan de ruilvoorwaarden, raden we aan schoenen te passen op een zachte ondergrond, zoals een kleed of een tapijt. Kleding kun je het beste passen in een ruimte met een neutrale geur. 

We verzoeken je onderstaande items vanuit hygiënisch oogpunt niet te ruilen:

  • Badkleding
  • Bepaalde sieraden, zoals oorbellen en piercings
  • Cosmetica
  • Koptelefoon en oordoppen
  • Ondermode
     
Defect, verkeerd of incompleet artikel
Defect, verkeerd of incompleet artikel

Als één of meerdere items defect defect, verkeerd of incompleet is/zijn, raden we aan om contact op te nemen met het Contact Center.

Dit geldt voor zowel warenhuis- als webshopaankopen.